Picture Organic Clothing: Ένα mountain brand με «πράσινη» φιλοσοφία

Όσοι τους γνωρίζουν από τον χώρο της outdoor βιομηχανίας, τους χαρακτηρίζουν νέους και φιλόδοξους. Φυσικά μιλάμε για τους Julien DurantVincent Andre και Jeremy Rochette, που ίδρυσαν πριν από 12 χρόνια την Picture Organic Clothing.

Η ταλαντούχα τριάδα μεγάλωσε μαζί από παιδική ηλικία, κάνοντας πατινάζ και σνόουμπορντ γύρω από το Clermont-Ferrand στους πρόποδες της οροσειράς Massif Central στη Γαλλία. Εμπνευσμένοι από τον ορεινό τρόπο ζωής, συχνά μιλούσαν και σχεδίαζαν την ίδρυση μιας εταιρείας σχετικά με την ένδυση, αλλά κατέληξαν να χαράξουν ξεχωριστούς δρόμους. Ο Julien μετακόμισε στο Παρίσι, εκεί όπου κατέληξε να εργάζεται για τις Coca-Cola και Schweppes. Ο Jérémy έγινε αρχιτέκτονας και ο Vincent ασχολήθηκε με την πληροφορική.

Όπως εξηγεί ο Julien: «Μετά από κάποια χρόνια δουλειάς, όλοι συνειδητοποιήσαμε ότι ακολουθώντας το «κανονικό» μονοπάτι και το ότι εργαζόμασταν σε μεγάλες πόλεις για μεγάλες εταιρείες, δεν θα βγάζαμε μεγάλα κέρδη, ακόμη και αν οι εταιρείες πήγαιναν πολύ καλά. Οπότε, αποφασίσαμε να γυρίσουμε πίσω και να ξεκινήσουμε να δουλεύουμε κάτι, όλοι μαζί, για να κάνουμε μια προσπάθεια στην οποία πραγματικά πιστεύαμε. Ο Jeremy ήταν αποφασισμένος ότι κάθε brand που θα δημιουργήσουμε θα πρέπει να είναι πλήρως δεσμευμένο με την βιωσιμότητα. Δεν τον ένοιαζε αν κάποιος κάνει σκι ή snowboard, το όραμα του ήταν να ξεκινήσει ένα mountain brand με φρέσκα designs και μια εντελώς νέα ‘πράσινη’ φιλοσοφία».

Ενώ η βιωσιμότητα θα μπορούσε να είναι το πιο… καυτό trend στην βιομηχανία outdoor, η κατάσταση ήταν διαφορετική όταν η Picture Organic Clothing έκανε την εμφάνιση του στην αγορά, πίσω το 2008. Σε εκείνες τις μέρες θα μπορούσατε να μετράτε στο ένα χέρι τον αριθμό των brands που έβαζαν το περιβάλλον στην κορυφή της λίστας προτεραιότητας τους. Γιατί; Αν γυρίσουμε το χρόνο πίσω, τα ‘πράσινα’ προϊόντα ήταν δαπανηρά στην παραγωγή και επομένως ακριβά στην αγορά. Επιπρόσθετα, η ζήτηση από τους καταναλωτές ήταν πολύ μικρή, καθώς οι συνέπειες από την παγκόσμια κλιματική αλλαγή δεν είχε γίνει ακόμη ευρέως κατανοητή.

Ο Julien αλλά και οι υπόλοιποι γνώριζαν πλήρως τις προκλήσεις που θα αντιμετώπιζαν, αλλά είχαν εμπιστοσύνη στην δουλειά τους στην Picture Organic Clothing και για αυτό γύρισαν πίσω και συνέχισαν να μένουν με τους γονείς τους, επένδυσαν 36.000 ευρώ ο καθένας στην εταιρεία, πήραν κάποια δάνεια και άρχισαν να παλεύουν, ώστε να γίνει το όραμά τους πραγματικότητα.

Η απόφασή τους να λανσάρουν το brand τους στα μέσα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης του 2008 αποδείχτηκε ότι ήταν κάτι έξυπνο. Σε μια περίοδο, οπού οι ανταγωνιστές τους μπορούσαν να πουλήσουν προϊόντα μόνο από την προηγούμενη σεζόν, οι έμποροι λιανικής πώλησης ήθελαν κάτι νέο. Την πρώτη χρονιά λειτουργίας, η Picture έκανε το ντεμπούτο της σε 75 μαγαζιά μεταξύ άλλων στο Βέλγιο, στην Γαλλία και στην Ελβετία και εξαντλήθηκαν όλα τα αποθέματα μέσα σε τρεις μόνο μήνες, με τον Julien να αναφέρει σχετικά με αυτό ότι: «Δεν είχαμε αποθέματα για νέες παραγγελίες, οπότε οι άνθρωποι έπρεπε να περιμένουν λίγους μήνες για την νέα μας κολεξιόν. Θυμάμαι τα τέσσερα πρώτα χρόνια, οι πελάτες έκαναν προ-παραγγελία δύο μήνες πριν τα ρούχα βγουν στην κυκλοφορία, γιατί ήθελαν να είναι σίγουροι ότι θα έχουν outfit της Picture. Αυτό συνέβαινε κάθε χρονιά, μέχρι που διπλασιάστηκε σε μέγεθος η εταιρία. Μετά τον τρίτο χρόνο, βγάλαμε αυτά τα χρήματα που είχαμε βάλει για την εταιρία και μετά τον πέμπτο χρόνο αρχίσαμε να προσλαμβάνουμε εργαζόμενους».

Δίνοντας προτεραιότητα στο ίδιο βαθμό για την «πράσινη» ανάπτυξη, την προσιτή τιμή και το σχεδιασμό, η Picture είχε δείξει στον υπόλοιπο κλάδο τι είναι δυνατό να κάνει κάποιος όταν το πάθος είναι πάνω από πάνω από το κέρδος, με τον Julien να επισημαίνει ότι: «Θέλαμε να κάνουμε ένα αναγνωρίσιμο mountain brand που θα είναι κερδοφόρο χωρίς να επικεντρώνεται κυρίως στο κέρδος. Έχει να κάνει με την παραγωγή ‘πράσινων’ αλλά και προσιτών προϊόντων. Για να το κάνουμε αυτό, έπρεπε να κάνουμε θυσίες σε άλλα κομμάτια – για παράδειγμα στο μάρκετινγκ. Η Picture ήταν πάντα κάτι περισσότερο από μια απλή επιχείρηση για εμάς και είμαστε πολύ περήφανοι γι’ αυτό».

Η ιστορία πίσω από την ανάπτυξη και την επιτυχία της μάρκας είναι αναμφισβήτητα εντυπωσιακή, ωστόσο ένα παγκόσμιο brand βασίζεται σε περιβαλλοντικές αξίες. Ο Julien επισημαίνει ότι «αν η outdoor βιομηχανία μεγαλώσει συνολικά, τότε αυτό είναι καλό για εμάς».

Το μεγαλύτερο μέρος των εταιρειών βρίσκονται σε κατάσταση που θέλουν να προφτάσουν τις προπορευόμενες εταιρίες, ενώ πολλά brands ξεκίνησαν τώρα να προσθέτουν ανακυκλωμένα υλικά στα προϊόντα τους. Η Picture δεν σταμάτησε ποτέ να προχωράει μπροστά και ο τωρινός στόχος της είναι η ενσωμάτωση των «πράσινων» προϊόντων στην γκάμα της και στο να μην εξαρτώνται από τα ορυκτά καύσιμα.

«Τα βιολογικά υλικά, όπως τα πολυμερή ζαχαροκάλαμου, είναι εντελώς ανανεώσιμα και ανακυκλώσιμα. Έχουν πολύ μικρότερη μόλυνση από τους ανακυκλωμένους πολυεστέρες, έτσι ήταν το επόμενο βήμα για εμάς. Όλα τα προϊόντα της σειράς Expedition αυτού του χειμώνα, συμπεριλαμβανομένων των μπουφάν Aeron, Demain και Welcome, είναι κατασκευασμένα από ‘πράσινα’ υλικά. Αλλά το να κατασκευάζεις προϊόντα από ανακυκλωμένα και βιολογικά υλικά είναι η κορυφή του στόχου σου. Το μεγαλύτερο θέμα είναι η ενέργεια που θα χρησιμοποιήσεις για να φτιάξεις αυτά τα προϊόντα. Η καύση ορυκτών καυσίμων δημιουργεί το 85% της παγκόσμιας ατμοσφαιρικής ρύπανσης, οπότε αν εξαλείψουμε τη χρήση τους, τότε μπορούμε να έχουμε πραγματικό αντίκτυπο στην κλιματική αλλαγή».

Η Picture επισημαίνει ότι: «Δουλεύουμε με την εταιρία Carbone 4 για να έχουμε προϊόντα με χαμηλό ποσοστό διοξειδίου του άνθρακα και χρησιμοποιούμε τα δεδομένα για να αναλύουμε και να βελτιώνουμε το παγκόσμιο ‘αποτύπωμα’ μας, μετακινώντας την παραγωγή μας σε χώρες ουδέτερες του άνθρακα, για παράδειγμα».

Φιλόδοξοι και πετυχημένοι μπορεί να είναι, αλλά αυτό που είναι πιο εντυπωσιακό για τους Julien, Vincent και Jérémy είναι η εμπιστοσύνη τους για πετύχουν τον σκοπό του brand – και την προφανή ευκολία με την οποία οι τρεις νεαροί φίλοι έχουν ξεκινήσει να καθιερώνουν το Picture Organic Clothing ως μία από τις πιο σημαντικές «πράσινες» εταιρείες ρουχισμού στον κόσμο.

Η Picture ξεχωρίζει από όλες τις εταιρείες σχετικά με το θέμα για το περιβάλλον, γιατί κάποιοι άνθρωποι την ζουν και την αναπνέουν. Και όταν υπάρχει ο σκοπός και το ταλέντο για να το υποστηρίξεις, τότε όλος ο κόσμος θα ενδιαφερθεί για αυτό.

Nomad Magazine

Nomad σημαίνει περιπέτεια, έμπνευση, ταξίδια, εικόνες, χρώματα, ολόκληρος ο κόσμος!

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ

Βιρμανία: Σε έναν κόσμο… απόκοσμο

ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ

Οι Νεπαλέζοι Sherpas που στάθηκαν πρώτοι στην κορυφή του Κ2 χειμώνα!