Αν κάποιος θελήσει να ασχοληθεί με το bikerafting σίγουρα δεν θα μπορέσει να βρει πολλές πληροφορίες στο διαδίκτυο για τον εξοπλισμό που θα χρειαστεί στα ταξίδια που θα κάνει παρέα με τα πεντάλ και τα κουπιά του.
Αν διαβάσετε προσεκτικά τις αναρτήσεις στο διαδίκτυο, θα παρατηρήσετε πολλές παραλλαγές. Μπορείτε να δείτε ανθρώπους να δένουν τα ποδήλατά τους στην πρύμνη των σκαφών τους, είτε τυχαία είτε σκόπιμα. Μία εταιρεία μάλιστα έχει σχεδιάσει μία βάρκα για να μεταφέρει ένα ποδήλατο στην πρύμνη της, κάτι καλό αποκλειστικά για κωπηλασία σε επίπεδο νερό, αν και λανθασμένο, αλλά έχει νόημα επειδή η πρύμνη συχνά είναι πιο πλωτή.
Ο ιδιοκτήτης του Revelate Designs Eric Parsons είναι από τους πρώτους που υιοθέτησαν τα ποδήλατα με το packrafting. «Αν πρόκειται να αποσυναρμολογήσετε το ποδήλατο σας όταν θα είστε στην βάρκα, βεβαιωθείτε ότι κάθε μέρος αυτού είναι δεμένο ή τουλάχιστον το έχετε καταγράψει, γιατί το τελευταίο πράγμα που θέλετε είναι να χάσετε ένα τροχό ή ένα πεντάλ ή μια σέλα ή έναν άξονα.
Αν κάνετε πλήρη αποσυναρμολόγηση του ποδηλάτου σας, τότε σε ένα καθορισμένο χώρο πρέπει να βάλετε τα γρανάζια ή να δέσετε όλα όσα έχετε στο ποδήλατό σας. Έχω χάσει ένα κάθισμα και ένα παλουκόσελο (seat post) μια φορά σε ένα ταξίδι», σχολίασε χαρακτηριστικά.
Ο πρώτος τρόπος είναι πολύ γρήγορος και απλός, αλλά χρησιμοποιείται από τους ειδικούς κατά κύριο λόγο σε μικρές διαδρομές αλλά και σε εκείνες με πιο ήρεμα νερά. Αυτό συνεπάγεται ότι θα «φουσκώσει» το σκάφος, θα πρέπει να αφαιρεθεί το non-drive pedal (δημιουργήστε συνήθειες και αποθηκεύετε πάντα πεντάλ στο ίδιο μέρος κάθε φορά, πολλοί τα βάζουν στην τσάντα τους) και βάλτε το ποδήλατο ξαπλωτό στην πλώρη. Έτσι ο μπροστινός τροχός καταλήγει να βρίσκεται στο νερό, αλλά αν το ταξίδι είναι μικρό, τότε δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, αφού δεν υπάρχει κίνδυνος.
Για τις μεγαλύτερες διαδρομές ή για εκείνες με πιο «άγρια» νερά, αξίζει να αφιερώσουμε επιπλέον χρόνο για να δέσουμε το ποδήλατο. Παρότι, η μέθοδος του καθενός ποικίλει, γενικά πρέπει να περιλαμβάνει την αφαίρεση και των δύο πεντάλ και τουλάχιστον του μπροστινού τροχού. Τοποθετήστε τον στο πάνω μέρος του σκάφους και βρείτε το σημείο ισορροπίας προτού δέσετε με ιμάντες τον σκελετό και τους τροχούς. Μόλις ισορροπήσετε με το φορτίο, τότε σφίξτε τους ιμάντες για να ασφαλίσετε το φορτίο σας.
Φυσικά πάλι, ο τρόπος με τον οποίο δένετε το ποδήλατο σας στο packraft εξαρτάται από πολλά πράγματα, για παράδειγμα από το στυλ ποδηλασίας που θέλετε να κάνετε μέχρι το μέρος που θέλετε να πάτε και πώς είναι τα νερά στην διαδρομή κτλ. Ο Doom μιλάει για όλα αυτά, υπογραμμίζοντας ότι η μέθοδος που πρέπει να χρησιμοποιείται δεν είναι κάτι αντικειμενικό.
Πώς να δέσω το ποδήλατο μου στο packraft;
Πρώτον, ετοιμάστε το ποδήλατο και τους ιμάντες με τους οποίους θα το δέσετε. Οι ιμάντες Titan ή Voile δουλεύουν τέλεια. Αν έχετε packraft με τυπικούς ιμάντες για δέσιμο, βιδώστε τους με το μυτερό άκρο, πριν να βάλετε το ποδήλατό σας. Στη συνέχεια, αφαιρεστε το πεντάλ non-drive, εάν έχετε το κλειδί. Δεν χρειάζεται να αφαιρέσετε το πλαϊνό πεντάλ , εφόσον έχετε ισορροπία. Κάτι που δεν προτείνεται είναι να τυλίγεται τα πεντάλ σας με κάλτσες ή άλλα αντικείμενα, ενώ όπως προαναφέρθηκε, είναι καλό να τα βάζουμε όπως και τα σημαντικά μέρη του ποδηλάτου σε μια τσάντα. Επίσης, σε αυτήν την τσάντα σιγουρευτείτε ότι δεν έχετε κάποιο προϊόν μεγάλης αξίας, γιατί όλα τα πράγματα θα γίνουν μούσκεμα. Βγάλτε έξω τον μπροστινό τροχό και τους άξονες τοποθετήστε τους είτε σε μια ειδική τσάντα, είτε αφήστε τους πάνω στο ποδήλατο. Πάντως ότι και να κάνετε στόχος είναι να μην χάσετε τους άξονες, γιατί δεν θα πάτε πολύ μακριά αλλιώς. Μετά, ασχοληθείτε με τους πίσω τροχούς. Αν το κιβώτιο ταχυτήτων του ποδηλάτου σας είναι με έναν άξονα, τότε είναι πολύ δύσκολο να αφαιρέσετε το τιμόνι σας, αφού δεν θα είναι πλέον σταθεροποιημένο. Έτσι, εάν έχω κιβώτιο ταχυτήτων στο ποδήλατο, συνήθως αφήνω τον πίσω τροχό εκεί, αλλά αν όχι, τότε τον βγάζω.
Επόμενο βήμα, να δέσετε τον σκελετό του ποδηλάτου στο packraft
Έχω δει πολλούς ανθρώπους να βάζουν τα ποδήλατά τους στα σκάφη τους με την διχάλα και τον μηχανισμό αλλαγής ταχυτήτων γνωστό και ως ντεραγέ στο μπροστινό μέρος. Αυτή η ενέργεια, δεν προτείνεται από τους ειδικούς, γιατί το πρώτο πράγμα στο οποίο θα προκληθούν ζημιές αν χτυπήσετε θα είναι το ντεραγέ, που κοστίζει γύρω στα 250 ευρώ. Επίσης, μπορούν τα φίλτρα, ο μοχλός και πολλά υλικά του ποδηλάτου να κολλήσουν καθώς θα βραχούν από το νερό και να θέλουν αντικατάσταση.
Οπότε ο καλύτερος τρόπος είναι να βάλετε το σκελετό του ποδηλάτου σας, το κάθισμα και το τιμόνι προς τα εμπρός. Εάν έχετε σταγονόμετρο φροντίστε να το τοποθετήσετε προς τα κάτω για να το κάνετε πιο συμπαγές. Στη συνέχεια, τοποθετήστε το ποδήλατό σας στο μπροστινό μέρος του σκάφους. Υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε, αλλά γενικά, πρέπει να έχετε την αλυσίδα τυλιγμένη στην αριστερή πλευρά του σκάφους. Εάν ξεκινήσετε με αυτόν τον ιμάντα και μετά μετακινηθείτε, θα έχετε γενικά έναν ευκολότερο χώρο να πατήσετε το σκάφος σας. Θέλετε όλοι οι ιμάντες να είναι πλήρως δεμένοι και εφαρμοστοί και όταν στοιβάζετε τους τροχούς σας πάνω από το ποδήλατό σας, θέλετε να δημιουργήσετε μια καλή βάση για να στηρίζονται καλά. Έτσι, όσο περισσότερο έχετε το πλαίσιο δεμένο σωστά, τόσο καλύτερα θα στηρίζονται οι τροχοί σας. Δεν υπάρχει κανένας τέλειος τρόπος για να το κάνετε αυτό, αφού ακόμη και οι ειδικοί το κάνουν διαφορετικά.
Εξαρτάται από τους ιμάντες, πόσα εργαλεία έχετε και πολλά άλλα πράγματα. Κανένας τρόπος δεν είναι τέλειος και κάθε φορά το κάνω διαφορετικά. Τώρα, ο σκελετός είναι στο σκάφος σας. Θυμηθείτε ότι το μπροστινό μέρος μπορεί να αρχίσει να γέρνει λόγω του βάρους. Βάλτε λοιπόν το σακίδιο σας ή μερικά βράχια στο πίσω μέρος του σκάφους για να το ισορροπήσετε, ώστε να μην ανατραπεί. Με αυτόν τον τρόπο θα ισορροπήσει και αν φυσάει ο άνεμος, εμποδίζει το σκάφος σας να παρασυρθεί.
Στη συνέχεια, βάλτε τους τροχούς σας στο σκάφος σας
Η διαδικασία ασφάλισης κάθε φορά είναι διαφορετική και ποικίλει ανάλογα από την κατάσταση, ενώ επίσης, όλα τα ποδήλατα είναι διαφορετικά. Προτείνεται να βγάλετε και τους δύο τροχούς από τον σκελετό του ποδηλάτου (την ίδια ώρα προσεκτικά βάλτε τα ανταλλακτικά που θα βγουν σε μια τσάντα για να φυλάξετε και να βιδώσετε τον πίσω άξονα στην μπροστινή διχάλα). Πρώτα βάλτε τον πίσω τροχό, φροντίζοντας να μην χτυπήσει το πλαίσιο και δεν θα καταστρέψει τον σκελετό, όταν το ξανατοποθετήσετε. Αμέσως μετά ακολουθήστε την διαδικασία για τον τον μπροστινό τροχό.
Μια πολύ σημαντική σκέψη έχει να κάνει με την κατανομή του βάρους. Δεν θέλετε το μεγαλύτερο μέρος του βάρους να βρίσκεται στην μία ή στην άλλη πλευρά, αλλά επιθυμείτε σίγουρα να υπάρχει μια ισορροπία, οπότε φανταστείτε το πού πηγαίνουν οι τροχοί καθώς δένετε τα πράγματα. Στη συνέχεια, βάλτε την βάρκα στο νερό και κρατήστε το πίσω άκρο, όπου εκεί θα καταλάβετε αμέσως εάν υπάρχει πρόβλημα με το βάρος και αν θα πρέπει να βρείτε εκ νέου ισορροπία. Εκεί πολλοί ειδικοί χρησιμοποιούν ένα ελαστικό σχοινί για να δέσουν τους κάτω και να τους ασφαλίσουν, ενώ μετά έχουν δύο ιμάντες για σκι για να δέσουν και το υπόλοιπο ποδήλατο.
Από την άλλη μεριά, οι ειδικοί προειδοποιούν να μην χρησιμοποιούνται πάρα πολλοί ελαστικοί ιμάντες. Λένε ότι θέλετε μόνο ένα μέρος του συστήματός σας να είναι ευέλικτο και το άλλο μέρος στατικό. Αν έχετε μόνο ελαστικά σχοινιά, για παράδειγμα, το ποδήλατο θα κουνιέται πολύ, δεν θα είναι σταθερό, δεν θα μπορείτε να το βάλετε σε ένα σταθερό μέρος και θα γίνουν πιο δύσκολα τα πράγματα αν αναποδογυρισετε. Σε αυτήν την περίπτωση τα «bungees» (ελαστικά) σχοινιά προκαλούν μεγαλύτερη αστάθεια, αφού έτσι και αλλιώς το packraft είναι μια ασταθής κατασκευή. Οι ιμάντες σκι είναι πολύ λιγότερο ελαστικοί και δημιουργούν μια πιο σταθερή σύνδεση.
Τι γίνεται αν δεν βγάζω τον πίσω τροχό μου;
Είναι εντάξει. Δεν χρειάζεται απολύτως τίποτα άλλο. Πολλοί προτιμούν να μην βγάζουν τον πίσω τροχό όταν βρίσκονται σε μια διαδρομή με επίπεδο νερό, γιατί το ποδήλατό τους δεν επηρεάζεται, ούτε βρέχεται, αφού δεν υπάρχει ταρακούνημα. Αν δεν θέλετε να βγάλετε τον πίσω τροχό, επειδή έχετε ταχύτητες ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, τότε πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί στον τρόπο που ισορροπεί το πλοίο. Εάν δεν είστε προσεκτικοί, θα έχετε τη μία πλευρά του ποδηλάτου εκτός.
Πώς μπορώ να δέσω τα άλλα στοιχεία στο σκάφος;
Αφού έχετε δέσει τον σκελετό και τις ρόδες, τότε πρέπει να συνεχίσετε και να στερεώσετε και τα άλλα εξαρτήματα πάνω ή μέσα στο σκάφος. Εάν βρίσκεστε σε πολυήμερο ταξίδι και έχετε πολλά πράγματα, προτείνεται να δέσετε πιο σφιχτά τα πράγματα ή να έχετε και επιπλέον ανταλλακτικά μαζί σας. Ίσως να μην θέλετε να τα τοποθετήσετε πάνω από τους τροχούς και τον σκελετό του ποδηλάτου, καθώς θα είναι δύσκολο να τα ελέγχετε. Επίσης μπορείτε να αφήσετε το κάθισμα στο σπίτι και στην θέση του να βάλετε το σακίδιο σας, ώστε να είναι ασφαλής. Αλλά, βεβαιωθείτε ότι σκληρά αντικείμενα όπως τα δοχεία καυσίμου δεν έρχονται σε επαφή με το δάπεδο. γιατί τέτοια αντικείμενα έχουν την δυνατότητα να προκαλέσουν ζημιές στο πάτωμα σας.
Αφαιρώ κάτι από το ποδήλατο μου όταν το δένω στο packraft;
Γενικά βγάζουμε την σέλα από το ποδήλατο και πρέπει να την προσέξουμε όσο περισσότερο γίνεται και φυσικά να μην την χάσουμε. Όπως και αν έχουμε πάνω GPS και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές, πρέπει να τις προφυλάξουμε.
Ποια είναι μερικά πράγματα που μπορούν να τρυπήσουν το σκάφος μου;
Κυρίως λόγω τριών πραγμάτων μπορεί να τρυπήσει το σκάφος σου. Προσέξτε για σπασμένα άκρα καλωδίων, όπως εάν χρησιμοποιείτε μηχανικά φρένα δίσκων. Επίσης, τα πεντάλ είναι ικανά να δημιουργήσουν ζημιές στο πλοίο και ιδιαίτερα τα πεντάλ με καρφιά. Τέλος, τα κομμένα άκρα από τροχαλίες μπορούν να αποβούν καταστροφικά.
Θα μπορώ να χρησιμοποιήσω την πίσω σχάρα αλουμινίου ή όχι;
Εξαρτάται. Εάν κάνετε πολύ σύντομες διαδρομές και μπορείτε να δείτε την άλλη πλευρά που πηγαίνετε και βρίσκεται σε ένα πολυήμερο ταξίδι, τότε ίσως η σχάρα να σας κάνει να χάνετε χρόνο και ίσως να έχετε ένα επιπλέον φορτίο βάρους. Εάν όμως ο προορισμός είναι πιο μακρινός ή πρέπει να έχετε μαζί σας κάποια πράγματα, τότε χρειάζεται να την έχετε μαζί σας. Πρώτα απ ‘όλα, θέλετε να βεβαιωθείτε ότι το υλικό σας παραμένει όσο το δυνατόν πιο στεγνό και βεβαιωθείτε αφού θα έχετε μαζί σας, τότε θα είναι σημαντικό για να το χρησιμοποιήσετε.
Πρέπει να χρησιμοποιήσω ζώνες;
Ναι. Εάν δεν έχετε, βάλτε τις για εσάς. Ωστόσο, τα περισσότερα packrafts τώρα έχουν ζώνες που είναι συμβατές με ποδήλατα. Προτείνονται τα Caribou Bikeraft της Alpacka, γιατί διαθέτουν επίπεδες πλάκες με δύο σχισμές στις οποίες μπορείτε να περάσετε τους ιμάντες αντί για θηλιές.